Vliegen, gevlogen en rare vogels

19 oktober 2015 - Chiclayo, Peru

Inmiddels zijn we op het busstation van Guyaquil beland, over een paar uur verlaten we Ecuador alweer. Hoog tijd om jullie thuis weer eens op de hoogte te brengen! Na onze flinke vulkaanklim, hadden we de smaak van het wandelen te pakken. Drie dagen door de jungle banjeren was het volgende plan! Gewapend met een paar schone kleren, anti-muggenspray, regenlaarzen en waaaaanzinnig lekkere chocola (daar staat Ecuador bekend om) trokken we er vorige week donderdag in alle vroegte op uit. Onze gids Gregorio kende de jungle op zijn duimpje en wist enorm veel over het gebruik van allerlei soorten planten: als medicijn, kleurstof of toiletartikelen (inclusief haarborstel, nagelvijl en wc-papier). Na ruim 6 uur lopen door een dichte jungle, kwamen we aan bij een houten lodge langs een riviertje, supermooi! (klik hier om de locatie op Google Maps te zien) We doken de rivier in en daarna in een hangmat... Waar later allerlei zandvliegen in bleken te zitten, die onze benen en billen als feestmaal moesten hebben beschouwd! Van de beten hadden we niks gevoeld, maar de jeuk daarna was niet te harden! Daarna zijn we heel hard gaan deten... Een avondwandeling en een nacht vol dromen over kleine kriebelbeestjes verder, trokken we de volgende dag weer de jungle in, waarbij de terugtocht dwars door een riviertje ging. 's Middags dreven we de grotere rivier af in een grote opblaasbare band ('tubing'). De laatste dag bezochten we een lokale gemeeschap, waar de kindertjes dansjes voor toeristen deden en de rest van het dorp ons zogenaamde handicrafts probeerden aan te smeren. Heel authentiek allemaal... In de middag werden we teruggebracht naar de meer bebouwde wereld, door middel van een kano. De tocht van bijna twee uur was adembenemend! We overnachtten in het dorpje Misahuallí, en van daaruit trokken we de volgende dag naar Baños, een plaatsje dat doet denken aan een Zwitsers kuuroord. Een ideaal plekje om even bij te komen, een beetje te wandelen ... of om te gaan paragliden! Dus dat hebben we gedaan, en het was ongelooflijk gaaf! Heerlijk relaxed boven een dal vliegen, met kilometers ver uitzicht en bovendien recht tegenover een actieve vulkaan (die helaas niks deed toen wij er waren en ook nog in de wolken zat, maar dat mag de pret niet drukken). Toen we ook nog gewandeld hadden en wat gerelaxed hadden, en zelfs een kleine dierentuin bezocht hadden met hele rare vogels (zie filmpje), werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Die vonden we in het plaatsje Montañita aan de Pacific in de combinatie golven en surfplank (en vroeg opstaan voor een surfles om 8 uur 's ochtends :P). Behoorlijk inspannend, maar heel erg leuk! Afgelopen middagen hebben we nog zelf geoefend, en uiteindelijk lukte het steeds beter om te gaan en blijven staan :D de spierpijn nemen we voor lief, we hebben straks 15 uur in de bus om bij te komen... ;-) ----- Door suf wifi hebben we bovenstaande post pas later kunnen plaatsen. Inmiddels zijn we ook goed in wel in Peru aangekomen!

1. Sabrina:
    19 oktober 2015
    Hebben jullie nog wat chocolade over? ;)
  2. Margreet:
    19 oktober 2015
    Weer een verhaal met een scala aan avontuur, prachtig..
    Liefs van ons.
    Met onze Selmar en Corianne en de zwangerschap, gaat het prima.
  3. Gitta Schaink:
    20 oktober 2015
    Het leest als een heerlijk boek.
    Zit al vol spanning op de volgende bladzijde te wachten.
  4. Frank:
    21 oktober 2015
    Vet vet vet vet vet vet vet!! Super vet zeg!
  5. Roline:
    21 oktober 2015
    @ Sab, chocolade is al op, we waren bang dat het anders zou smelten ;) en voor de rest geldt de law of urban jungle #1: if you see a chocolate, kill it and eat it, before it has a chance to escape! :P
  6. Len:
    26 oktober 2015
    Waar is het filmpje? Of is het weer een Jorn die een kalkoen nadoet? ;P
  7. Roline:
    18 november 2015
    @ Len, filmpjes opladen wil niet echt lukken, hou je nog tegoed! ;)